AIR RERAMA BERSIFAT ALKALI SEMULAJADI


Perkongsian kali ini adalah berkaitan dengan kelebihan dan sifat air pokok rerama. Gambar diatas menunjukkan air rerama ini dibuktikan mempunyai tahap alkali semulajadi yang tinggi. Anda perlu jelas tentang air alkali semulajadi dengan air alkali buatan (guna mesin). 

Hari ini kami hanya ingin berkongsi tentang kelebihan air alkali, InsyaAllah akan datang kami akan berkongsi tentang bahaya air alkali buatan.

*Nota: Air yang terbaik untuk air minuman ialah air alkali sebab itu air zam-zam juga bersifat alkali.
Ketidakseimbangan pH badan ke arah keasidan dalam jangkamasa panjang akan mengakibatkan kita mengalami penyakit kronikseperti kencing manis, tekanan darah tinggi, kolesterol tinggi, kanser, gaut, sakit buah pinggang dan sebagainya.

Untuk mengimbangi tahap keasidan, air alkali mampu menanganinya kerana ia terdiri dari kelompok molekul air yang kecil dan bersifat alkali, berupaya meguraikan sisa-sisa asid yang terkumpul dan memudahkan proses pembuangan melalui sistem pencernaan, perpeluhan dan pernafasan kita.

Secara ringkasnya, khasiat-khasiat minum air minuman alkali adalah:
  • Membantu sistem perkumuhan menyahkan sisa metabolisme dan menjana oksigen untuk kecergasan.
  • Bertindak sebagai anti-oksida, meneutralkan radikal bebas (free radicals).
  • Bebas dari pencemaran dan kuasa penyerapan dalam badan adalah tinggi galian dalam bentuk ionik untuk memudahkan diserap dalam sistem penghadaman.
  • Menjana oksigen dengan limpahan tenaga untuk kecergasan.
  • Menyahkan toksik dalam badan.
  • Bertindak sebagai anti oksidan.
  • Kuasa penyerapan dalam badan adalah tinggi kerana molekul airnya halus dan kandungan mineral adalah dalam bentuk ion.
  • Keseimbangan paras pH dalam badan untuk pembentukan sel-sel sihat.

Meningkatkan Sistem Metabolisma Badan
Air ALKALI berupaya untuk menghilangkan keletihan, meningkatkan daya imunisasi.
Memang betul, Air ALKALI membekalan oksigen dalam air, kandungan molekul-molekul dalam airnya halus serta senang diserap oleh tubuh badan kita. Dalam erti kata yang mudah, mengantuk dan keletihan pun boleh hilang.

Kecantikan
Menggunakan AIR ALKALI untuk pupur-kupas, dapat mengekalkan kelembapan dan pH kulit dengan seimbang. Mencuci muka menggunakan AIR ALKALI dapat menggurangkan jerawat dan bintik-bintik hitam.



Jangan lupe follow FB kami
 Hubungi admin jika ada sebarang soalan/kemusykilan tentang produk ini. Saya akan bantu ada dan jawab semua pertanyaan secepat mungkin 012 559 4634 (Riduwan Bakar)
-Admin
 Untuk buat tempahan klik sini Order

0 comment... add one now