HIKMAH DARI SUNNAH NABI DALAM MENJAGA KESIHATAN


SUNNAH NABI ITU MEMANG TERBAIK


1.Buang air besar secara duduk, berisiko tinggi terkena buasir. Mencangkung lebih bersih dan menyehatkan, dan yang terpenting ianya adalah SUNNAH.

2.Kencing berdiri beresiko prostat dan batu karang. Kencing mencangkung lebih bersih dan menyehatkan, dan yang terpenting ianya adalah SUNNAH.

3.Enzim ditangan membantu makanan lebih mudah dicerna. Dibanding dengan besi, kayu, atau plastik, makan dengan tangan lebih bersih, fitrah dan menyehatkan, dan yang terpenting ianya adalah SUNNAH.

4.Makan dan minum berdiri dapat mengganggu sistem percernaan. Dengan duduk lebih santun dan menyehatkan, dan yang terpenting itu adalah SUNNAH.

5.Makan di kursi, masih kurang menyehatkan. Dengan duduk di lantai, tubuh akan membagi perut menjadi 3 ruang: udara, makanan dan air, dan yg terpenting itu adalah SUNNAH.

6.Makan buah setelah makan (cuci mulut) kurang bagus bagi perut, karena ada reaksi asid. Yang sebaiknya adalah makan buah sebelum makan, membantu melicinkan saluran pencernaan, dan yang terpenting ianya adalah SUNNAH.

7.Tidur meniarap tidak bagus untuk kesehatan, bahkan itu tidurnya syaitan. Tidur menghadap kanan lebih menyehatkan, dan yang terpenting ianya adalah SUNNAH.

Banyak Rahsia Sunnah yang telah diteliti para pakar, dari segi hikmah, manfaat, dan kesehatan. Benarlah yang dikatakan disebalik sunnah adanya kebaikan. Seorang doktor Eropah berkata, jika semua manusia mengamalkan 3 sunnah saja (sunnah makan, sunnah di bilik air, dan sunnah tidur), maka tidak ada pesakit yang perlu dirawat.

Subhanallah....

 Hubungi admin jika ada sebarang soalan/kemusykilan tentang produk ini. Saya akan bantu ada dan jawab semua pertanyaan secepat mungkin 012 559 4634 (Riduwan Bakar)
-Admin
 Untuk buat tempahan klik sini Order

0 comment... add one now